Η Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας διοργανώνει Εργαστήριο Ρομποτικής το διάστημα Ιούνιος –Αύγουστος 2017 στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος “Εκπαίδευση STEM – Επιστήμη – Τεχνολογία – Μηχανική – Μαθηματικά”.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλοδοξεί να φέρει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε επαφή με τις σύγχρονες επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες, μέσα από συναρπαστικές, ενθουσιώδεις, βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες!
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Εκπαίδευση STEM” το διάστημα Ιούνιος – Ιούλιος 2017 θα πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα εργαστήρια: «Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική», «Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική», «Μπορώ και εγώ να προγραμματίσω!», «Ώρα του Κώδικα», «Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή», «Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό – Scratch», «Τι κάνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής;», «Σχεδιάζω και Δημιουργώ – Τρισδιάστατη Εκτύπωση», κ.α.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευσης STEM» και τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό Μάριο Μαγιολαδίτη, συνεργάτη της Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Κέρκυρας, την Αναστασία Λέφα, φοιτήτρια του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Παναπιστημίου στα πλαίσια της πρακτικής άσκησής της στην Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας σε συνεργασία με την Ελένη Χριστοπούλου, υπεύθυνη του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας.
Δείτε το πρόγραμμα των εργαστηρίων για το διάστημα Ιούνιος – Ιούλιος 2017:
Ημερομηνία – Ώρα | Πρόγραμμα – Ηλικία |
Πέμπτη – 22 Ιουνίου 2017 10:00 – 12:00 | “Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική” Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 27 Ιουνίου 2017 10:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική” Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τετάρτη – 28 Ιουνίου 2017 10:00 – 12:00 | “Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική” Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 29 Ιουνίου 2017 10:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική” Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τρίτη – 4 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική” Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τετάρτη – 5 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Μπορώ και εγώ να προγραμματίσω!” Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’ και Β’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 6 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή” Για παιδιά που τέλειωσαν την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 11 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική” Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τετάρτη – 12 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή” Για παιδιά που τέλειωσαν την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 13 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό – Scratch” Για παιδιά που τέλειωσαν την Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 18 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Τι κάνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής;” Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τετάρτη – 19 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό – Scratch” Για παιδιά που τέλειωσαν την Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 20 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή” Για παιδιά που τέλειωσαν την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 25 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | ”Σχεδιάζω και Δημιουργώ – Τρισδιάστατη Εκτύπωση” Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τετάρτη – 26 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | “Τι κάνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής;” Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 27 Ιουλίου 2017 10:00 – 12:00 | ”Σχεδιάζω και Δημιουργώ – Τρισδιάστατη Εκτύπωση” Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Δείτε το πρόγραμμα των εργαστηρίων για το μήνα Αύγουστο 2017:
Ημερομηνία – Ώρα | Πρόγραμμα – Ηλικία |
Πέμπτη – 3 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική”Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 27 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική”Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τετάρτη – 28 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική”Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 29 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική”Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τρίτη – 4 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική”Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τετάρτη – 5 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Μπορώ και εγώ να προγραμματίσω!”Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’ και Β’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 6 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή”Για παιδιά που τέλειωσαν την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 11 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική”Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τετάρτη – 12 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή”Για παιδιά που τέλειωσαν την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 13 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό – Scratch”Για παιδιά που τέλειωσαν την Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 18 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Τι κάνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής;”Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Τετάρτη – 19 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό – Scratch”Για παιδιά που τέλειωσαν την Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 20 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή”Για παιδιά που τέλειωσαν την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού |
Τρίτη – 25 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | ”Σχεδιάζω και Δημιουργώ – Τρισδιάστατη Εκτύπωση”Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Τετάρτη – 26 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | “Τι κάνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής;”Για παιδιά που τέλειωσαν την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού |
Πέμπτη – 27 Αυγούστου 201710:00 – 12:00 | ”Σχεδιάζω και Δημιουργώ – Τρισδιάστατη Εκτύπωση”Για παιδιά που τέλειωσαν την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου |
Αναλυτικά το πρόγραμμα
“Παιχνίδι και Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική”
Τα παιδιά φτιάχνουν μηχανικές κατασκευές με τουβλάκια, τροχαλίες, γρανάζια, ρόδες και άξονες και τους δίνουν ζωή και κίνηση μέσω προγραμματισμού. Τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες προγραμματισμού και επίλυσης προβλημάτων, κατανοούν βασικές έννοιες μηχανικής και Φυσικής, απελευθερώνοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθούν τα εκπαιδευτικά πακέτα Lego WeDo και Lego WeDo 2.0 της εταιρείας LEGO Education και το ανοιχτό λογισμικό Scratch που έχει αναπτύξει το MIT (Massachusetts Institute of Technology).
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού.
- “Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική”
Τα παιδιά φτιάχνουν ρομπότ με χρήση ποικιλίας αισθητήρων και κινητήρων και τους δίνουν ζωή και κίνηση μέσω προγραμματισμού. Τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες προγραμματισμού και επίλυσης σύνθετων προβλημάτων, κατανοούν βασικές έννοιες μηχανικής, Φυσικής και Μαθηματικών, μέσα σε ένα περιβάλλον μάθησης, διασκέδασης και δημιουργίας.
Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθεί το εκπαιδευτικό πακέτο Lego EV3 Mindstorms της εταιρείας LEGO Education.
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου.
- “Μπορώ και εγώ να προγραμματίσω!”
Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να «παίξουν», να «κινήσουν» το δικό τους ρομπότ και να «προγραμματίσουν» μία δική τους ιστορία. Τα παιδιά αποκτούν την πρώτη τους επαφή με τα αντικείμενα της εκπαίδευσης STEM και μας αποδεικνύουν ότι μπορούν να κατακτήσουν σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες σε αντικείμενα όπως ο προγραμματισμός και τα Μαθηματικά.
Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθεί ανοιχτό λογισμικό από την πλατφόρμα Code.org και την πρωτοβουλία «Ώρα του Κώδικα» (hourofcode.org), το εκπαιδευτικό περιβάλλον ScratchJr και θα έχουν την πρώτη τους επαφή με τα «ρομπότ» του εργαστηρίου.
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Α’ και Β’ τάξη Δημοτικού.
- “Γράφω το Πρώτο μου Πρόγραμμα σε υπολογιστή”
Τα παιδιά θα γνωρίσουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού μέσα από ένα προγραμματιστικό περιβάλλον «σύρε και άσε». Τα παιδιά αποκτούν βασικές έννοιες αλγορίθμου και δεξιότητες προγραμματισμού μέσα από ένα διαδραστικό «παιχνίδι».
Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθεί ανοιχτό λογισμικό από την πλατφόρμα Code.org και την πρωτοβουλία «Ώρα του Κώδικα» (hourofcode.org).
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού.
- “Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό – Scratch”
Τα παιδιά θα γνωρίσουν τον προγραμματισμό μέσα από το περιβάλλον και τη φιλοσοφία του Scratch, “Imagine, Program, Share”, έχοντας τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τις δικές τους «ιστορίες». Τα παιδιά αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες προγραμματισμού μέσα από την επίλυση προβλημάτων και τη δημιουργία σεναρίων.
Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθεί το ανοιχτό εκπαιδευτικό λογισμικό Scratch που έχει αναπτύξει το MIT (Massachusetts Institute of Technology).
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού.
- “Τι κάνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής;”
Τα παιδιά θα γνωρίσουν την τρισδιάστατη εκτύπωση και θα ενθουσιαστούν από τη δυνατότητα του να «τυπώνουμε» ό,τι σχεδιάζουμε. Τα παιδιά αποκτούν γνώσεις για τη διαδικασία δημιουργίας ενός αντικειμένου και δεξιότητες για τη μετάβαση μίας ιδέας σε σχέδιο και στη συνέχεια σε ένα τρισδιάστατο αντικείμενο. Η δημιουργικότητα η φαντασία και η αγάπη για το σχέδιο και τις κατασκευές συνδυάζονται στην εκπαιδευτικής διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη Δημοτικού.
- «Σχεδιάζω και Δημιουργώ – Τρισδιάστατη Εκτύπωση»
Τα παιδιά θα γνωρίσουν την τρισδιάστατη εκτύπωση και θα ενθουσιαστούν από τη δυνατότητα του να «τυπώνουμε» ό,τι σχεδιάζουμε, καθώς θα ζωγραφίσουν, θα σχεδιάσουν και θα εκτυπώσουν τα δικά τους τρισδιάστατα αντικείμενα. Τα παιδιά αποκτούν γνώσεις για τη διαδικασία δημιουργίας ενός αντικειμένου και δεξιότητες για τη μετάβαση μίας ιδέας σε σχέδιο και στη συνέχεια σε ένα τρισδιάστατο αντικείμενο. Η δημιουργικότητα η φαντασία και η αγάπη για το σχέδιο και τις κατασκευές συνδυάζονται στην εκπαιδευτικής διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Το εργαστήριο έχει διάρκεια 2 ώρες και απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Α’, Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου.