Workshops on digital skills and coding for young girls
Σειρά εργαστηρίων ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων και προγραμματισμού για κορίτσια
Το Corfu Tech Lab (American Space) διοργανώνει σειρά 12 εργαστηρίων τα οποία απευθύνονται σε κορίτσια με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και την άμβλυνση των φυλετικών ανισοτήτων στο χώρο της τεχνολογίας. Τα εργαστήρια είναι ημι-ανεξάρτητα, οι συμμετέχουσες μπορούν να εγγραφούν σε ένα ή σε όλα από αυτά. Ο αριθμός των συμμετεχουσών είναι περιορισμένος, οι εγγραφές γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω ειδικής φόρμας και θα ακολουθηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
Τα εργαστήρια θα διεξάγονται στο Corfu Tech Lab, στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας από αρχές Δεκέμβρη κάθε Τρίτη και θα έχουν διάρκεια 3,5 ώρες (16:30-20:00).
Υπεύθυνος για την οργάνωση των εργαστηρίων είναι ο εκπαιδευτικός Μάριος Μαγιολαδίτης.
Αναλογικότητα και ψηφιοποίηση – LittleBits (4 Δεκεμβρίου 2018)
Είστε έτοιμες να μάθετε, να πειραματιστείτε, να υλοποιήσετε τις δικές σας δημιουργίες και να διασκεδάσετε; Μέσα από τα LittleBits θα έχετε τη δυνατότητα να μετατρέψετε κυκλώματα και ηλεκτρονικά σε μία δική σας δημιουργία. Δε χρειάζεται να έχετε καμία γνώση από προγραμματισμό και καλωδιώσεις. Αρκεί να έρθετε με όρεξη και φαντασία και τα χρώματα και ο μαγνητικός τρόπος που “κολλάνε” μεταξύ τους θα σας ταξιδέψουν σε ένα δημιουργικό παιχνίδι.
Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Python (11 Δεκεμβρίου 2018)
Στόχος του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τον κόσμο της αυστηρής λογικής του προγραμματισμού μέσα από την εξοικείωση τους με τη γλώσσα προγραμματισμού python. Παρουσιάζονται με εύληπτο τρόπο οι βασικές αρχές του προγραμματισμού και οι συμμετέχοντες εξοικειώνονται με αυτές μέσα από μικρά κομμάτια κώδικα που καλούνται να αναπτύξουν. Η γλώσσα python είναι ιδανική για το ξεκίνημα στον προγραμματισμό, γιατί είναι πολύ απλή στη σύνταξη, μπορεί να διαβαστεί σχεδόν σαν φυσική γλώσσα και με αυτή μπορούν να κατασκευαστούν κάθε είδους εφαρμογές. Οι συμμετέχουσες είναι καλό να φέρουν το δικό τους λάπτοπ.
Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός στη γλώσσα Python (18 Δεκεμβρίου 2018)
Στο εργαστήριο αυτό επιδιώκουμε την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό μέσα από την υλοποίηση του με τη γλώσσα προγραμματισμού python. Θα τονιστούν τα πλεονεκτήματα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και θα υλοποιηθούν από τους συμμετέχοντες μικρές εφαρμογές. Οι συμμετέχουσες είναι καλό να φέρουν το δικό τους λάπτοπ.
Arduino I (8 Ιανουαρίου 2019)
Πολλά από τα καθημερινά αντικείμενα που υπάρχουν γύρω μας έχουν γίνει “έξυπνα”, καθώς αισθάνονται το χώρο γύρω τους και αντιδρούν κατάλληλα. Αξιοποιώντας τον μικροελεγκτή Arduino, διάφορους αισθητήρες και ενεργοποιητές και χρησιμοποιώντας την πιο απλή γλώσσα οπτικού προγραμματισμού Scratch θα έχετε τη δυνατότητα να μεταμορφώσετε ένα καθημερινό αντικείμενο.
Arduino II (15 Ιανουαρίου 2019)
Φανταστείτε όχι μόνο να έχετε μετατρέψει ένα καθημερινό αντικείμενο σε ένα “έξυπνο” αντικείμενο που αισθάνεται και ανταποκρίνεται στο περιβάλλον, αλλά να μπορείτε τόσο εσείς όσο και άλλα αντικείμενα να επικοινωνούν μαζί του. Θα γνωρίσετε το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things) και αξιοποιώντας το Arduino και τεχνολογίες IoT θα έχετε τη δυνατότητα να συνδέσετε το “καθημερινό” σας αντικείμενο με το Διαδίκτυο και να αρχίσετε την μεταξύ σας επικοινωνία.
Cryptography I: Cryptography and Blockchains for Privacy, Cryptocurrencies, Health and Internet of Things (22 Ιανουαρίου 2019)
Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία κρυπτογράφησης και blockchain (όπως το Bitcoin) για αναδυόμενες εφαρμογές; Τι είναι blockchain και γιατί οι άνθρωποι είναι η επόμενη γενιά του Διαδικτύου; Πώς να προστατεύσουμε τα αρχεία της υγείας μας και τα εμπιστευτικά μας δεδομένα; Πώς θα φαινόταν ένα παγκόσμιο νόμισμα σε 10 χρόνια από τώρα; Μπορεί ένας κβαντικός υπολογιστής να σπάσει τη σημερινή κρυπτογραφία;
Cryptography II: Post-Quantum Cryptography, Transparent Lotteries and Zero Knowledge Proofs (29 Ιανουαρίου 2019)
Θα σας δείξουμε πως μπορείτε: α) να αποδείξετε ότι είστε άνω των 21 ετών ή να αποδείξετε την τοποθεσία σας ή να αποδείξετε ότι έχετε πάνω από ένα εκατομμύριο στον τραπεζικό λογαριασμό σας χωρίς να αποκαλύπτετε την πραγματική αποταμίευσή σας, β) να δημιουργήστε ένα ασφαλές σύστημα κατά των επιθέσεων κβαντικών υπολογιστών χρησιμοποιώντας λειτουργίες κατακερματισμού γ) να δημιουργήστε ένα ασφαλές και διαφανές σύστημα λοταρίας που κανείς δεν μπορεί να εξαπατήσει. Επίσης, θα υπάρξει Live Secure Giveaway με ένα πραγματικό βραβείο χρησιμοποιώντας το Bitcoin.
Safety on Internet (5 Φεβρουαρίου 2019)
Συμβουλές και πρακτικές για μια ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Διάφοροι κίνδυνοι, μέτρα προστασίας και πρακτικές ειδικά για γυναίκες που αφορούν cyberbullying και phishing. Στο εργαστήριο θα γίνει εικονική αναπαράσταση εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού και θα διδαχθούν πρακτικοί τρόποι αντιμετώπισης. Το συγκεκριμένο σεμινάριο γίνεται στα πλαίσια της Παγκόσμιας Μέρας Ασφαλούς Ίντερνετ.
Urban Games & Smart Cities I (12 Φεβρουαρίου 2019)
Η πόλη μας μας έχει ανάγκη και χρειάζεται τις ιδέες, τις προτάσεις και τις λύσεις μας για να γίνει “έξυπνη”. Τι σημαίνει “έξυπνη”; Να αισθάνεται και να καταλαβαίνει και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες μας. Στόχος σας είναι να εργαστείτε ομαδικά και να σχεδιάσετε εφαρμογές που θα έκαναν τη πόλη μας καλύτερη, ομορφότερη, πιο συμμετοχική και ανοιχτή για όλους. Εμείς θα σας δώσουμε τα εργαλεία για να το πετύχετε.
Gender gap in IT (19 Φεβρουαρίου 2019)
Η σειρά των εργαστηρίων ολοκληρώνεται με μια σύνοψη της εμπειρίας που αποκομίσαμε από τα εργαστήρια. Θα σας παρουσιάσουμε την κατάσταση στον εργασιακό τομέα, την ανισότητα των φύλων, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέες γυναίκες στο χώρο της πληροφορικής και θα ακολουθήσει συζήτηση.
Ρομποτική και προγραμματισμός για Lego Mindstorms EV3 (26 Μαρτίου 2019)
Το εργαστήριο εισάγει στην εκπαιδευτική ρομποτική. Κατασκευή και προγραμματισμός Lego Mindstorms EV3. Θα γίνει χρήση αισθητήρων, αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού της Lego Mindstorms και θα παρουσιαστούν διδακτικά σενάρια.
Ζωγραφίζοντας στις 3 διαστάσεις (16 Απρίλης 2019)
Σχεδιάζουμε στις 3 διαστάσεις χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες.
Urban Games & Smart Cities II (Απρίλης 2019)
Ο “χώρος” όπου μπορούμε να παίξουμε ένα παιχνίδι μπορεί να είναι ένα τραπέζι, ένα γήπεδο, ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, το κινητό μας τηλέφωνο, κ.α. Στόχος μας είναι να ενώσουμε το δημόσιο χώρο, όπως το περιβάλλον μιας πόλης, με το παιχνίδι, συνδυάζοντας δύο έννοιες παραδοσιακά αποκλειστικά διαφορετικές. Σχεδιάζοντας ένα διάχυτο παιχνίδι πόλης, θα μετατρέψουμε το αστικό περιβάλλον σε ένα παιγνιώδες και μαθησιακό περιβάλλον που υποστηρίζει την ανάπτυξη κοινωνικών και ομαδικών δεξιοτήτων.
Μ. ΜΑΓΙΟΛΑΔΙΤΗΣ
Ο Μάριος Μαγιολαδίτης είναι Μαθηματικός με μεταπτυχιακό στα Θεμέλια της Πληροφορικής και τις Εφαρμογές της. Εργάστηκε για 7 χρόνια ως επιστημονικός συνεργάτης στα Πανεπιστήμια του Duisburg-Essen και του Oldenburg στη Γερμανία. Το 2016 έλαβε ετήσια υποτροφία από το Wikimedia Foundation για να εργαστεί πάνω σε θέμα φυλετικών ανισοτήτων στην τεχνολογία. Έχει δώσει πλήθος διαλέξεων πάνω στο θέμα των φυλετικών ανισοτήτων και έχει οργανώσει διοργανώσει σειρά δράσεων και σεμιναρίων με θέμα την εκπαιδευτική ρομποτική και τον προγραμματισμό.
Σ. ΚΟΝΤΗΣ
Ο Σπύρος Κόντης είναι υπεύθυνος υποδομής IT – υπεύθυνος ασφάλειας IT με εμπειρία μεγαλύτερη των 10 ετών. Υπήρξε καθηγητής πληροφορικής σε δημόσιο σχολείο και στο Α.ΤΕΙ Κρήτης καθώς και εξωτερικός συνεργάτης στη δίωξη του ηλεκτρονικού εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομικής Υπηρεσίας. Έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην «ασφάλεια πληροφοριών και στην ηλεκτρονική τρομοκρατία» του Πανεπιστημίου του Σιάτλ στην Αμερική. Έχει διεξάγει έρευνα στα ασύρματα δίκτυα στο τεχνολογικό ίδρυμα του Δουβλίνου και είναι ειδικός GDPR (DPO). Έχει στο ενεργητικό του πλήθος διαλέξεων και άρθρα σχετικά με την ασφάλεια πληροφοριών.
Δ. ΡΙΓΓΑΣ
Ο Δρ. Δημήτρης Ρίγγας είναι Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και Διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Κέρκυρας. Από το 2005 εργάζεται ως μόνιμος εκπαιδευτικός πληροφορικής στη Δ/νση Β΄θμιας Εκπ/σης Κέρκυρας, ενώ παλαιότερα εργαζόταν ως μηχανικός έρευνας και ανάπτυξης στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Πάτρα). Τα τελευταία τρία χρόνια διδάσκει στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Στο ΣΔΕ Κέρκυρας έχει διοργανώσει διάφορες δράσεις με θέμα τον προγραμματισμό και την απόκτηση ψηφιακών ικανοτήτων, ενώ έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε μία σειρά επιμορφώσεων και σεμιναρίων.
Ε. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Η Δρ. Ελένη Χριστοπούλου είναι Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει εργαστεί ως μηχανικός έρευνας και ανάπτυξης στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Πάτρα), έχει διδάξει στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο ΑΤΕΙ Ηπείρου, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια είναι μέλος Σ.Ε.Π. στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Μέχρι το 2017 ήταν μόνιμη εκπαιδευτικός πληροφορικής και ως υπεύθυνη του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. της Δ/νσης Β΄θμιας Εκπ/σης Κέρκυρας είχε διοργανώσει μία σειρά δράσεων, επιμορφώσεων και σεμιναρίων με θέμα τον προγραμματισμό και την εκπαιδευτική ρομποτική.
Κ. ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Κωνσταντίνος Σκιαδόπουλος είναι Φυσικός με μεταπτυχιακό Πληροφορικής από το τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι υποψήφιος διδάκτορας Πληροφορικής. Από το 1993 εργάζεται ως καθηγητής πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει διοργανώσει μία σειρά σχολικών δράσεων και επιμορφώσεων συμπεριλαμβανομένων σεμιναρίων εκμάθησης Python για αρχάριους.