• Wikipedia
    • Gender gap
    • Συνέδρια
    • Wikimedia Hackations
    • AutoWikiBrowser
    • Wikipedia in Education
  • Robotics
    • Lego EV3
    • Arduino
    • Παρουσιάσεις
  • Mathematics
    • Μαθηματική Εταιρεία
    • Κρυπτογραφία
    • Έρευνα
    • Διδασκαλία
  • Πολιτική
  • Portfolio
    • timeline
    • Publications
  • About / Contact
  • About Me


    Γεια σας! Είμαι εκπαιδευτικός μαθηματικός με πτυχίο από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και μεταπτυχιακό στα Θεμέλια της Πληροφορικής.

  • Follow Me On

    [tg_social_icons style="light" size="small"]
  • Wikipedia
    • Gender gap
    • Συνέδρια
    • Wikimedia Hackations
    • AutoWikiBrowser
    • Wikipedia in Education
  • Robotics
    • Lego EV3
    • Arduino
    • Παρουσιάσεις
  • Mathematics
    • Μαθηματική Εταιρεία
    • Κρυπτογραφία
    • Έρευνα
    • Διδασκαλία
  • Πολιτική
  • Portfolio
    • timeline
    • Publications
  • About / Contact

«Παράθυρο ελπίδας» το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κέρκυρας

20 Ιανουαρίου, 2020

ΚΕΡΚΥΡΑ. Ο Βίκτωρ Ουγκώ έλεγε πως όπου ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, 18 Ιανουαρίου/ 2020

Στο Kατάστημα Κράτησης Β’ τύπου Κέρκυρας φαίνεται πως έλαβαν σοβαρά υπόψη τους το απόφθεγμα αφού εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί εκεί σχολείο δεύτερης ευκαιρίας. Το σχολείο ιδρύθηκε με ΦΕΚ το 2017, υπάγεται στο Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς και απευθύνεται σε κρατούμενους οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Η αποφοίτηση δίνει  την δυνατότητα στους κρατούμενους να αποκτήσουν απολυτήριο δημοσίου Γυμνασίου. Ωστόσο, προσφέρονται και άλλες δυνατότητες εργασιακής κατάρτισης όπως συνέβη στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου, όταν για πρώτη φορά πριν από λίγους μήνες απονεμήθηκε τίτλος  εξειδικευμένων επαγγελματικών σπουδών, ώστε με τον τρόπο αυτό να γίνει ένα σημαντικό βήμα επίτευξης  εκπαιδευτικών στόχων.

Οι κρατούμενοι περιφρουρούν το σχολείο 

Κάθε ημερήσια παρουσία των κρατούμενων στο σχολείο ισοδυναμεί με δύο ημέρες έκτισης ποινής. Η αντιστοιχία αυτή αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο παρακολούθησης των μαθημάτων για τους κρατούμενους, όμως η σχέση τους με το σχολείο δεν εξαρτάται αποκλειστικά από αυτό.


Πριν από λίγους μήνες κατέφθασε ένα ανώνυμο δέμα στο σχολείο των φυλακών, το οποίο περιείχε δύο πακέτα χαρτί φωτοτυπικού, μολύβια και στυλό. Η προσφορά αυτή δεν προήλθε από κάποιον από τους αρκετούς φίλους του σχολείου, αλλά από έναν μαθητή. Η ανάγκη των κρατουμένων για εκπαίδευση είναι τόσο ισχυρή, που αντιλαμβανόμενοι τα προβλήματα στις βασικές ανάγκες του σχολείου παρεμβαίνουν. «Το σχολείο, σύμφωνα  με τα λεγόμενα τους, είναι ένα σωσίβιο στον ωκεανό, το οποίο δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να τρυπήσει »  τονίζει ο Διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών Κέρκυρας Κυριάκος Κωλέσης.

Ο χώρος του σχολείου δε θυμίζει σε τίποτα φυλακές, με τους κρατούμενους να έχουν συνεισφορά σε αυτήν την διαφορετική εικόνα, καθώς ορισμένα από τα έπιπλα έχουν φτιαχτεί από εκείνους στο ξυλουργείο-εργαστήριο των φυλακών, ενώ μετά το τέλος του μαθήματος αυτοβούλως αναλαμβάνουν εκ περιτροπής την καθαριότητα του χώρου .

Βασικοί πυλώνες ύπαρξης του σχολείου είναι οι σωφρονιστικοί φύλακες του καταστήματος κράτησης, όπως επισημαίνει ο διευθυντής του σχολείου. «Παρά το γεγονός ότι η ύπαρξη του σχολείου αποτελεί μια επιπλέον δυσκολία, όσον αφορά τα εργασιακά καθήκοντα των σωφρονιστικών, εκείνοι είδαν εξαρχής θετικά την δημιουργία του και την αλλαγή που έχει φέρει στο μικροκλίμα της φυλακής. »

Σε περιβάλλον εγκλεισμού, αλλά ανοιχτό στην κοινωνία

«Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που συναντάμε είναι η αντιμετώπιση μακροχρόνιων  στρεσογόνων καταστάσεων που δημιουργούνται από τις συνθήκες διαβίωσης και η συνεργασία με τους μαθητές αποφεύγοντας ηθικές κρίσεις. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι  το σχολείο βρίσκεται σε περιβάλλον εγκλεισμού  και ο εξωραϊσμός του δεν μπορεί να καλύψει τις δύσκολες συνθήκες των φυλακών», υπογραμμίζει  ο Κυριάκος Κωλέσης.
Το πλεονέκτημα του σχολείου όμως είναι ότι απαρτίζεται από νέους ανθρώπους οι όποιοι δεν βλέπουν φοβικά την εκπαίδευση στα Καταστήματα Κράτησης. Στο παρελθόν υπήρχαν περιπτώσεις καθηγητών οι οποίοι έρχονταν από άλλες πόλεις δαπανώντας στην ουσία πολλά περισσότερα από όσα εισέπρατταν.

Στο σχολείο δεν υπάρχει έδρα, καθηγητές-μαθητές μιλάνε στον ενικό και η σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους αποτελούν, πλέον, σχέσεις εμπιστοσύνης.

Η απουσία της έδρας δεν είναι η μόνη εικόνα που προξενεί εντύπωση στην σχολική αίθουσα του καταστήματος κράτησης. Πάνω από τη βιβλιοθήκη υπάρχει ένα χαρτόνι που γράφει «ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ» . Μπορεί  η κοινωνία να αδιαφορεί, συχνά, για τις συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων όμως εκείνοι παρακολουθούν τις εξελίξεις και ενδιαφέρονται για την επικαιρότητα και τα προβλήματά της.

Η ευαισθητοποίηση των κρατουμένων ενισχύεται από μια σειρά από δράσεων που έχουν πραγματοποιηθεί από το Σ.Δ.Ε των φυλακών Κέρκυρας, με κοινωνικό και πολιτισμικό περιεχόμενο. Τον προηγούμενο μήνα πραγματοποιήθηκε σεμινάριο διαχείρισης άγχους για τους εργαζόμενους στο Κατάστημα Κράτησης Κέρκυρας με διοργανωτές το Σχολείο Φυλακών Κέρκυρας (2ο Σ.Δ.Ε. Κέρκυρας Καταστήματος Κράτησης), το Σωματείο Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Κέρκυρας και το Σωματείο Υπαλλήλων Εξωτερικής Φρουράς αποδεικνύοντας τη συνεργασία των εμπλεκομένων που έχει κοινό στόχο το σωφρονισμό.

Για τον Κυριάκο Κωλέση αυτός είναι και ο βασικός στόχος που καλείται να επιτελέσει το σχολείο των φυλακών.  «Η ύπαρξη του σχολείου είναι ιδιαίτερα σημαντική και ειδικά σε ένα Κατάστημα Κράτησης τύπου Β’. Στις φυλακές τύπου Β΄, όπως της Κέρκυρας, το 72% των αποφυλακισθέντων επιστρέφει, ενώ στις περιπτώσεις που οι κρατούμενοι έχουν φοιτήσει στο σχολείο επιστρέφει μόλις το 10%. Το σχολείο είναι μια ζωντανή αποτύπωση του σωφρονιστικού χαρακτήρα των φυλακών. Καλό θα ήταν να γίνει επιτέλους συνείδηση στον πολίτη ότι η απουσία σωφρονισμού κοστίζει. Τόσο οικονομικά όσο και σε παραβατικότητα. Και το σχολείο αυτό αποτελεί, προς το παρόν, τη μόνη σωφρονιστική πρακτική εντός φυλακών».

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Κατάστημα ΚράτησηςΣΔΕΣχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
Share

Εκπαίδευση ενηλίκων

Marios Magioladitis

You might also like

Δύο Γυμνάσια συναντιούνται
15 Μαρτίου, 2023
Δημιουργία κοσμημάτων από ενήλικες κρατούμενους μαθητές
6 Μαρτίου, 2022
Μαθητές-κρατούμενοι Κέρκυρας δίνουν τις “μάρκες” τους για επέμβαση Κερκυραίας μαθήτριας.
10 Δεκεμβρίου, 2021
  • About Me

    Photo Marios Magioladitis
    Γεια σας! Είμαι εκπαιδευτικός μαθηματικός με πτυχίο από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και μεταπτυχιακό στα Θεμέλια της Πληροφορικής.

    Signature
  • Follow Me On

    [tg_social_icons style="light" size="small"]
  • Ετικέτες

    3d printing Arduino AtheCrypt Braille CorfuPedia corfu tech lab ECC Eduact Escape rooms Eurocrypt EV3 Geogebra Gerhard Frey Goethe-Institut IACR Lego Marbella Mindspace NoGAGS Online training pairings Privacy public key cryptography Safety STEM WikiFemHack Wiki Loves Earth Wiki Loves Monuments Wikimania Wikimedia CEE Meeting Wikimedia Conference Wikimedia Hackathon Διδακτική των μαθηματικών Δυσλεξία ΕΕΠΕΚ Κατάστημα Κράτησης Μαθηματικοί διαγωνισμοί Οπτική αναπηρία Παρουσιάσεις ρομποτικής ΣΔΕ Συνεντεύξεις Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Τεχνητή Νοημοσύνη Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Φιλοτελισμός


  • Recent Posts

    • Η ανεξάρτητη παράταξη που ενώνει όλη την Κέρκυρα είναι εδώ-Ο Μάριος Μαγιολαδίτης υποψήφιος με τη Μερόπη Υδραίου
      1 Σεπτεμβρίου, 2023
    • Οι Προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης
      2 Αυγούστου, 2023
    • Το Ionian Wikithon και ο εξελληνισμός της Βικιπαίδειας
      21 Ιουλίου, 2023
  • Popular Posts

    • Η ανεξάρτητη παράταξη που ενώνει όλη την Κέρκυρα είναι εδώ-Ο Μάριος Μαγιολαδίτης υποψήφιος με τη Μερόπη Υδραίου
      1 Σεπτεμβρίου, 2023
    • IBRA '99 [World Philatelic Exhibition]
      9 Μαΐου, 1999
    • Θερινό Σχολείο Μαθηματικών 2002
      29 Ιουλίου, 2002

© Copyright Marios Magioladitis 2022

Χρησιμοποιούμε Cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία πλοήγησης. Επιλέγοντας να συνεχίσετε συμφωνείτε στη χρήση cookies ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥΑΠΟΔΟΧΗ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT