Είναι δυνατόν;
Κι όμως είναι.
Ο κρατούμενος Κ.Χ. είναι πρωτοετής φοιτητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Πατρών.
Το Σχολείο Φυλακών Κέρκυρας (2ο Σ.Δ.Ε. Καταστήματος Κράτησης) αγκάλιασε την προσπάθειά του και με την έγκριση της Διεύθυνσης του Καταστήματος Κράτησης Κέρκυρας προσέφερε στον Κ.Χ.:
1) τεχνική στήριξη για την εξ’ αποστάσεως φοίτησή του δημιουργώντας μια γωνιά μελέτης με υπολογιστή και εκτυπωτή, κυρίως όμως με τεχνική υποστήριξη για την πρόσβαση σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες, ψηφιακές σημειώσεις και βιβλία,
2) φροντιστηριακή υποστήριξη στα μαθήματά του με την καθημερινή εθελοντική διδασκαλία των συναδέλφων καθηγητών του σχολείου (του μαθηματικού και της φιλολόγου),
3) συμβουλευτική για την εκπόνηση ακαδημαϊκών εργασιών από εξωτερικούς εθελοντές συνεργάτες του σχολείου (στα Νομικά και στα Λογιστικά).
Η παρακάτω εικόνα δείχνει τ’ αποτελέσματα της προσπάθειας αυτής …
Παράλληλα, το σχολείο προσφέρει αντίστοιχη εθελοντική στήριξη σε κρατούμενους μαθητές Λυκείου που δεν ανήκουν στο δυναμικό του (θυμίζουμε ότι παρέχει τίτλο ισότιμο με του Γυμνασίου) και οι οποίοι καταβάλλουν προσπάθεια να σπουδάσουν μέσα από το Κατάστημα Κράτησης μόνοι τους ως “κατ’ ιδίαν διδαχθέντες”.
Χαρακτηριστικό της προσπάθειας στήριξής τους είναι ότι ακόμη και μετά το κλείσιμο του σχολείου -λόγω πανδημίας- οι συνάδελφοι συνεχίζουν καθημερινά τα εθελοντικά πρωινά μαθήματα με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία από το Σπουδαστήριο που δημιούργησε το σχολείο στον χώρο του Καταστήματος για τον λόγο αυτό.
Υπενθυμίζουμε ότι το Σχολείο, το οποίο λειτουργεί με σημαντικά προβλήματα χρηματοδότησης, όπως όλα τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της χώρας, συνεχίζει να στηρίζει πολλαπλές εκπαιδευτικές δράσεις στην εκπαίδευση κρατουμένων. Αυτό το κατορθώνει με τη στήριξη του Συλλόγου “Φίλοι Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας”, τη συνεργασία με την Προϊσταμένη του Καταστήματος και με την έμπρακτη βοήθεια των σωφρονιστικών υπαλλήλων που αγκαλιάζουν το εγχείρημα. Πολίτες και φορείς του νησιού δημιουργούμε με τον τρόπο αυτό το μόνο ρεαλιστικό ανάχωμα στην αύξηση της εγκληματικότητας: την παιδεία.
Στέλνουμε τις θερμές μας ευχές για συνέχιση της προόδου τους στον σπουδαστή Κ.Χ. και στον μαθητή Π.Π. και σας μεταφέρουμε μια μικρή ανθρώπινη στιγμή της εμπειρίας μας αυτής. Κάποιο μεσημέρι εμφανίστηκε στο σχολείο ο Κ.Χ. εξαντλημένος από την χειρωνακτική πρωινή εργασία του (“μεροκάματο”, δηλαδή χρήση ευεργετικής διάταξης νόμου για μείωση ποινής), κρατώντας ένα γεμάτο σημειώσεις τετράδιο: “Δάσκαλε, το γέμισα και μου τελείωσε ο στυλός. Δώσ’ μου καινούργια, κάνω ένα μπάνιο και ξεκινάω διάβασμα…”.
Ο Σύλλογος εκπαιδευτών του 2ου Σ.Δ.Ε. (Καταστήματος Κράτησης) Κέρκυρας