Mία πολύ ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική και καινοτόμα πρωτοβουλία λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες. Ο Κερκυραίος μαθηματικός εκπαιδευτικός Μάριος Μαγιολαδίτης εκπροσωπώντας την ΑΜΚΕ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ -η οποία υποστηρίζει μαθητές με οπτική και τους γονείς τους- συμμετέχουν σε ένα διεθνές project με σκοπό τη συμπερίληψη και ενδυνάμωση των κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών με οπτική αναπηρία σε ένα σχολείο τυπικής εκπαίδευσης. Στο εγχείρημα συμμετέχουν ακόμα τέσσερις (4) Έλληνες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής.
Το project έχει την ονομασία Inside STEM EU και είναι μία σύμπραξη με συντονιστή-εταίρο το Πανεπιστήμιο του Minho (Πορτογαλία) συνεργασία με φορείς από την Ελλάδα την Εσθονία, την Πορτογαλία και την Κύπρο που έχει ως σκοπό την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών με οπτική αναπηρία μέσω της διδασκαλίας συνδυαστικής μάθησης STEM και της 3d εκτύπωσης.
Στα πλαίσια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν δύο δραστηριότητες κινητικότητας. Η πρώτη αφορούσε τους εκπαιδευτικούς που παίρνουν μέρος στο project και πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Minho στην πόλη Braga κοντά στο Πόρτο.
Η δεύτερη δραστηριότητα κινητικότητας είναι μικτή και αφορά εκπαιδευτικούς και μαθητές και πραγματοποιείται στο Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Henriques Nogueira στην πόλη Torres Verdes κοντά στη Λισσαβώνα.
Την Ελληνική αποστολή απαρτίζουν ο εκπαιδευτικός Μάριος Μαγιολαδίτης και ο Γιάννης Βίτσος ωφελούμενος της Protoporia, άτομο οπτική αναπηρία το οποίο θα μεταφέρει την εμπειρία του από την Ελλάδα και θα συμμετέχει στην αξιολόγηση του προγράμματος.
Συνεργαζόμενοι φορείς από την Ελλάδα είναι η ΑΜΚΕ (αστική μη-κυβερνητική) οργάνωση ΠΡΩΤΟΠΟΡΤΙΑ με χρόνια εμπειρίας στην υλοποίηση προγραμμάτων για άτομα με οπτική αναπηρία σε όλη την Ελλάδα. Σημαντικός εταίρος και συνεργάτης η E-Nable Greece η οποία συνεργάστηκε στενά με την ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ και έχει αναλάβει το σκέλος της υλοποίησης και σχεδίασης των 3D αντικειμένων για την εφαρμογή τους σε σχέδια μαθήματος προσαρμοσμένα για άτομα με οπτική αναπηρία σε μικτές ομάδες μάθησης.
Το ευρωπαϊκό έργο INSIDE βασίζεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις και χρησιμοποιεί τις παρακάτω εκπαιδευτικές μεθοδολογίες:
1. Universal Design for Learning (UDL) είναι η μέθοδος που χρησιμοποιείται ώστε να δίνει την δυνατότητα σε όλους τους μαθητές με αναπηρία ή χωρίς να έχουν ισότιμες ευκαιρίες μάθησης και επιτυχίας.
2. Project Based Learning, PBL. Τα προγράμματα STEM χρησιμοποιούν την πρακτική αυτή, όπου οι μαθητές είναι ενεργοί συμμετέχοντες της δικής τους εκπαιδευτικής ανάπτυξης.
3. Εκπαίδευση/εξειδίκευση η οποία υποστηρίζεται από e-Learning πλατφόρμα και από Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους.