Μια σειρά παρεμβάσεων έγιναν το τελευταίο διάστημα ώστε να συμβάλλουμε δημιουργικά και αποφασιστικά στη συζήτηση για τα ζητήματα ύδρευσης και αποχέτευσης που ταλανίζουν το Δήμο Κέρκυρας όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά όλη τη χρονιά.
Τοποθετήσεις και ανακοινώσεις
Η δημοτική παράταξη ΕΚΚΙΝΗΣΗ – Αριστερό Δημοκρατικό Μέτωπο εξέδωσε ανακοίνωση
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε μια σειρά από βλάβες που συμβαίνουν στο δίκτυο ύδρευσης της Κέρκυρας. Είτε πρόκειται για μικρές βλάβες «ρουτίνας», είτε για μεγαλύτερης σημασίας όπως αυτή στο Σολάρι που άφησε χωρίς νερό το μεγαλύτερο τμήμα της πόλης. Παραφράζοντας μια λαϊκή φράση θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε και εμείς «τι έχουν τα έρμα και χαλάνε αφού όλη μέρα τα φτιάχνουμε». Αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να πάμε μερικά χρόνια πίσω γιατί ούτε το δίκτυο πάλιωσε σε μία νύχτα ούτε η ΔΙΑΔ.Ε.Υ.Α.Δ.Κ. έμεινε χωρίς ανθρώπους και τεχνικά μέσα σε μία μέρα.
Η κουβέντα γύρω από το θέμα του νερού έχει δύο μέρη, χωρίς απαραίτητα αυτά να έχουν τον ίδιο σχεδιασμό. Το ένα είναι αυτό της τοπικής αυτοδιοίκησης και το άλλο αυτό της κεντρικής διοίκησης και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης. Είναι ξεκάθαρο πως η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθεί μια ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική ξεπουλώντας δημόσια αγαθά και περιουσία. Εξάλλου από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων οι δημόσιες εταιρείες ύδρευσης μπήκαν στο στόχαστρο και ήταν υποψήφιες για ιδιωτικοποιήσεις. Έτσι λοιπόν, κάποιες φορές βρίσκει πρόθυμους συμμάχους στην τοπική αυτοδιοίκηση όπως στην περίπτωση της Κέρκυρας, κάποιες άλλες βρίσκει αντιστάσεις όπως στην περίπτωση της Πάτρας. Όπως και να ‘χει, ο βασικός άξονας της τωρινής κυβερνητικής πολιτικής είναι πως το νερό πρέπει να περάσει στα λεγόμενα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που συμβαίνει στην ΕΥΔΑΠ με τον διαγωνισμό για τη διαχείριση του εξωτερικού δικτύου που τροφοδοτεί με πόσιμο νερό την Αττική.
Στην περίπτωση της Κέρκυρας αυτό συμβαίνει με δύο παράλληλες κινήσεις για τις οποίες η κυβέρνηση της ΝΔ ονειρεύεται κάποια στιγμή να αρχίσουν να συγκλίνουν με σκοπό να τμηθούν. Η πρώτη έχει αρχίσει από την εποχή των μνημονίων και αφορά μειώσεις σε πόρους και προσωπικό. Η δεύτερη είναι πιο σύγχρονή, ξεκινάει μετά τα μνημόνια, την περίοδο που περιμέναμε την ανάπτυξη η οποία θα ερχόταν με όχημα τα ΣΔΙΤ.
Σήμερα, η ΔΙΑΔ.Ε.Υ.Α.Δ.Κ. έχει φτάσει στο σημείο να τρέχει πίσω από τις βλάβες και να μην προλαβαίνει. Η πρόληψη έχει περάσει σε δεύτερη αν όχι τρίτη μοίρα. Το δίκτυο ύδρευσης είναι παλιό και τα συνεργεία δεν διαθέτουν σε καμία περίπτωση το απαιτούμενο προσωπικό για να ανταποκριθούν. Η γεωγραφική έκταση του δικτύου δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Όταν δεν υπάρχει το αναγκαίο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό δεν μπορεί να γίνει ούτε σχεδιασμός για νέες υποδομές, ούτε συντήρηση των υφιστάμενων. Επίσης, οι πόροι από το κεντρικό κράτος για επενδύσεις και νέα έργα διατίθενται με το σταγονόμετρο. Η κατάσταση τείνει να θυμίζει ολοένα και πιο πολύ σκύλο που κυνηγάει την ουρά του.
Ως απάντηση της κυβέρνησης στην παραπάνω συνθήκη είναι τα ΣΔΙΤ. Ό,τι δεν μπορεί να κάνει το δημόσιο το αναλαμβάνουν ιδιώτες. Για την Κέρκυρα αυτό σχεδιάζεται να συμβεί μέσω του εργοστασίου αφαλάτωσης που δημοπρατήθηκε πρόσφατα από το υπουργείο Υποδομών. Μάλιστα το ποσό αφορά την κατασκευή και τη μετέπειτα λειτουργία της εγκατάστασης με σκοπό η ανάδοχος εταιρεία να βγάλει το αντίστοιχο κέρδος. Άρα, για να το πούμε απλά, θα έχουμε ένα εργοστάσιο, που θα ανήκει σε ιδιώτη, ο οποίος δεν θα βάλει ούτε ένα ευρώ γιατί θα έχει κατασκευαστεί με τα λεφτά του ελληνικού δημοσίου και θα παράγει πόσιμο νερό. Για να βγάλει κέρδος ο ιδιώτης θα πρέπει να πουλήσει το παραγόμενο νερό. Σε ποιον όμως; Στη ΔΙΑΔ.Ε.Υ.Α.Δ.Κ.; Στο δήμο; Και σε ποιά τιμή;
Αυτή τη στιγμή λειτουργεί στην Κασσιόπη εγκατάσταση αφαλάτωσης με ικανότητα παραγωγής 1.000 κυβικών μέτρων πόσιμου νερού. Η νέα αφαλάτωση που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ θα έχει ικανότητα παραγωγής 15.000 κυβικών μέτρων. Με τις σημερινές τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας ποιά είναι η τιμή ανά κυβικό νερού στην αφαλάτωση Κασσιόπης; Η απάντηση θα μας βοηθούσε να εκτιμήσουμε την τιμή στην οποία θα μας πουλάει το νερό ο ιδιώτης ώστε να έχει κέρδος. Και ποια είναι αυτή η μελέτη της εγκατάστασης, ώστε να ξέρουμε ποιες ενεργειακές απαιτήσεις θα υπάρχουν; Καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ουσιαστικά μιλάμε για μία εγκατάσταση βιομηχανικού επιπέδου, ένα μικρό εργοστάσιο. Αυτά τα δεδομένα λείπουν από το δημόσιο διάλογο και δεν μας δίνουν την πλήρη εικόνα της κατάστασης. Είναι πολύ δελεαστικό να υποσχόμαστε πόσιμο νερό, όταν όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση που επικρατεί στην Κέρκυρα. Αλλά ποιό θα είναι τελικά το κόστος;
Και το κερασάκι στην τούρτα είναι το μπάχαλο που επικρατεί με τους λογαριασμούς και τον έλεγχο της κατανάλωσης. Οι λογαριασμοί που φτάνουν στους καταναλωτές έχουν διαφορετική τιμολογιακή πολιτική ανάλογα με την περιοχή. Μπορεί ο κάτοικος του κεντρικού δήμου να έχει διαφορετικά ύψη χρεώσεων σε σύγκριση με ένα κάτοικο του βόρειου ή νότιου δήμου, αφού τα βάρη δεν κατανέμονται αναλογικά. Ταυτόχρονα, είναι αν μη τι άλλο οξύμωρο να υπάρχουν γεμάτες πισίνες σε τουριστικά καταλύματα αλλά τα γειτονικά σπίτια των χωριών να μην έχουν νερό.
Στα παραπάνω η θέση των δημοτικών αρχών είναι, αν όχι υποστηρικτική, στην καλύτερη περίπτωση παθητική. Είναι ξεκάθαρη η αδυναμία να υπερασπιστούν τα συμφέροντα του κερκυραϊκού λαού και να διεκδικήσουν το οτιδήποτε για τη βελτίωση της κατάστασης. Το πιο απλό παράδειγμα, δεν έχουν ζητήσει καν τη μελέτη για την αφαλάτωση που υποτίθεται θα ξεδιψάσει την πόλη της Κέρκυρας. Και αν την έχουν, αυτή δεν έχει γίνει γνωστή.
Σχεδόν ένα χρόνο πριν τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές η προεδρία της κ. Υδραίου θα αφήσει μια υπηρεσία αποδυναμωμένη σε όλα τα επίπεδα. Είτε πρόκειται για το έμψυχο δυναμικό, είτε για τα τεχνικά μέσα, είτε για την οικονομική ευρωστία της ΔΙΑΔ.Ε.Υ.Α.Δ.Κ. Όμως, το χειρότερο ίσως είναι πως σε καμία στιγμή δεν παρουσίασε ένα πλάνο για το μέλλον της υπηρεσίας. Η παρακαταθήκη της φαίνεται πως θα είναι το άνοιγμα του δρόμου προς τα ιδιωτικά συμφέροντα ώστε να προσπαθήσουν να μετατρέψουν ένα δημόσιο αγαθό σε προϊόν προς πώληση.
Κλείνοντας, πρέπει να αναρωτηθούμε για πόσο ακόμα θα συνεχίσει να υπάρχει δημόσιος φορέας διαχείρισης νερού στην Κέρκυρα. Πόσο προσωπικό και τι τεχνικά μέσα θα διαθέτει και αν θα είναι οικονομικά βιώσιμος. Δημοτική αρχή και κυβέρνηση φαίνεται να έχουν πάρει τις αποφάσεις τους. Εμείς από την πλευρά μας πρέπει να διεκδικήσουμε την ενίσχυση των ΔΕΥΑ με όλους τους τρόπους, με μοναδικό στόχο να προσφέρουν ένα αγαθό όπως το νερό σε άριστη ποιότητα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για το λαό.
Δημόσιες τοποθετήσεις
Τοποθέτηση μου στο CORFUTVNEWS.GR και στη δημοσιογράφο ΡΕΑ ΝΤΟΥΡΟΥ (20/7/2022) για τα προβλήματα ύδρευσης και την ενημέρωση που είχα από τον αντιδήμαρχο κ. Βασίλη Αργυρό με αφορμή το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας.
Από την πρώτη στιγμή, ήδη από πέρυσι τέτοια εποχή είχαμε αναδείξει το θέμα της ΔΕΥΑΚ και το πρόβλημα της ύδρευσης στην πόλη της Κέρκυρας.
Αυτό που συμβαίνει ότι τις τελευταίες μέρες μάλιστα βλέπω ότι έχουν παρατηρηθεί και έχουν αναφερθεί από πολίτες μας σειρά από βλάβες που συμβαίνουν στο δίκτυο ύδρευσης της Κέρκυρας είτε είναι στην παλιά πόλη είτε εκτός πόλης. Μιλάμε για βλάβες οι οποίες άλλες είναι ρουτίνας και άλλες είναι σοβαρές βλάβες, όπως για παράδειγμα αυτή που έγινε στο Σολάρι το προηγούμενο διάστημα και η οποία άφησε χωρίς νερό ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της πόλης. Όπως φαντάζομαι θα ξέρετε και εσείς και υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες πολιτών και αναφορές ότι τα βράδια μένουν χωρίς νερό.
Οπότε, εμείς επιδιώξαμε, πριν ανακοινωθεί το μονοθεματικό δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης με εισηγήτρια την κυρία Μ. Υδραίου, τη Δήμαρχο, να βρεθούμε με τον κύριο Βασίλη Αργυρό τον αντιδήμαρχο για να μας ενημερώσει για την κατάσταση στης ΔΙΑΔΕΥΑΚ.
Το πρώτο ζήτημα που βάλαμε ήταν ξεκάθαρα το ζήτημα των βλαβών και πώς θα αντιμετωπιστούν αυτές οι βλάβες σε ένα δίκτυο το οποίο είναι παλιό. Και ο ίδιος μας ανέφερε αυτό που είχαμε διαπιστώσει και αναδείξει ως παράταξη ότι το βασικό πρόβλημα που προκύπτει είναι το ζήτημα προσωπικού της ΔΕΥΑΚ. Όχι μόνο της κατανομής -θεωρούμε εμείς- δηλαδή δεν είναι μόνο ζήτημα από το πώς θα κατανεμηθεί το προσωπικό μεταξύ βορρά-νότου και κέντρου αλλά υπάρχει γενικότερο ζήτημα έλλειψη συνεργείων. Αυτό θα πρέπειει να το δει η κεντρική εξουσία και να το αντιμετωπίσει.
Έχουμε επίσης άλλα ζητήματα που έχουν προκύψει το θέμα του νερού ρωτήσαμε για το ζήτημα του φράγματος. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο φαίνεται αυτό το πράγμα στο χρονοδιάγραμμα πηγαίνει προς τα πίσω. Να θυμίσω ότι εμάς η θέση μας είναι ξεκάθαρα ότι οποιαδήποτε ενέργεια θα αφορά αυτό το έργο θα πρέπει να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του νερού και των έργων αυτών. Εμείς διαφωνούμε τελείως με οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση της ΔΕΥΑΚ και γενικότερα του νερού.
Βάλαμε και το ζήτημα του πόσιμου νερού. Θέλαμε να δούμε ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα. Δεν πήραμε σαφή απάντηση για το ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για το πόσιμο νερό στην Κέρκυρα το οποίο μάλιστα εμείς το συνδέουμε και με το ζήτημα της ανακύκλωσης γιατί μιλάμε για χιλιάδες μπουκάλια πλαστικά τα οποία κυκλοφορούν στην παλιά πόλη και σε όλο το νησί αυτή τη στιγμή.
Ένα ακόμα κομμάτι ενημέρωσης που είχαμε ήταν για το δίκτυο και για τα έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης. Μας έδωσε μία συνολική αναφορά.
Επίσης, μας έδωσε για το ζήτημα των οφειλών των δημοτών σε πάρα πολλές περιοχές. Εκφράζουμε την έντονα την ανησυχία μας για το ζήτημα αυτό για το πώς θα διευθετηθεί αυτό το ζήτημα.
Επίσης, είχαμε μία ενημέρωση για την εγκατάσταση αφαλάτωσης η οποία αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα έργο σε ξεέλιξη. Ρώτησαμε από το Δήμο με επίσημο αίτημα προς την δήμαρχο κ. Υδραίου και τον προς τον κ. Αργυρό και τη ΔΕΥΑΚ να μας δώσουν το φάκελο. Η απάντηση του κ. Αργυργού ήταν ότι αυτός ο φάκελος δεν υπάρχει στο Δήμο. Αυτό τι σημαίνει; Αυτό σημαίνει ότι αυτό το έργο είναι προφανώς στο Υπουργείο Υποδομών, κάτι που το περιμέναμε. Εμείς βάζουμε τον εξής προβληματισμό: Ότι όλα αυτά τα έργα θα πρέπει να είναι να είναι επικαιροποιημένα και να είναι έργα τα οποία θα πρέπει να εκφράζουν τις σύγχρονες ανάγκες και όχι να είναι βασισμένα σε μελέτες που έχει περάσει μία δεκαετία από τη μέρα που εκπονήθηκαν.
Αντίστοιχες δηλώσεις έγιναν και στο START TV πριν το Δ.Σ. στη δημοσιογράφο Σοφία Καρύδη.
Αναβολή τη συζήτησης
Μετά την αρχική αναβολή της συζήτησης η οποία ήταν προγραμματισμένη για 21/7/2022 εξέδωσα την ακόλουθη ανακοίνωση:
Δημόσια τοποθέτηση για αναβολή Δ.Σ.
Η σημερινή αποχώρηση των παρατάξεων Καλούδη-Τρεπεκλή από το Δημοτικό συμβούλιο με θέμα τη ΔΙΑΔΕΥΑΚ με το πρόσχημα ότι η Δήμαρχος καθυστέρησε 15-20 λεπτά να προσέλθει όχι μόνο δεν βοηθάει το διάλογο για τη ΔΕΥΑΚ αλλά αντιθέτως τον υπονομεύει.
Η Εκκίνηση επιδίωξε το προηγούμενο διάστημα και είχε συνάντηση με τον αντιδήμαρχο κ. Αργυρό για να ενημερωθεί για τα ζητήματα της ύδρευσης και έχει τοποθετηθεί δημόσια τόσο με τοποθετήσεις όσο και με δελτίο τύπου για τα θέματα αυτά.
Την στιγμή που καθημερινά τα ΜΜΕ και τα social media κατακλύζονται από φωτογραφίες με καταγγελίες πολιτών και αναφορές κάποιοι επέλεξαν την αποχώρηση και όχι την ενημέρωση. Η συζήτηση σήμερα θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί ώστε να υπάρξει επίσημη ενημέρωση και στα πλαίσια του δημοτικού συμβουλίου για το δίκτυο ύδρευσης και να αποτελέσει εφαλτήριο για περαιτέρω συζήτηση και αποφάσεις σε ένα θέμα που επηρεάζει τις ζωές όλων των δημοτών αλλά και όσους ζουν, δραστηριοποιούνται και εργάζονται σε ολόκληρο το νησί. Τέλος, πολλοί από τους δημοτικούς συμβούλους είναι εργαζόμενοι και οι συνεχείς αναβολές στις συνεδριάσεις σίγουρα δεν βοηθούν.
Θα περιμέναμε από τις δύο μεγάλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης που έχουν και μέλη στο ΔΣ της ΔΕΥΑΚ να επιδιώκουν την πραγματοποίηση μιας τέτοιας συνεδρίασης. Σαν Εκκίνηση περιμέναμε να συμβάλλουν στην ενημέρωση αυτή μιας και λόγω της συμμετοχής τους στο ΔΣ έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες άσκησης ελέγχου.
Δηλώσεις στο START TV μετά την αναβολή του Δημοτικού Συμβουλίου στη δημοσιογράφο Δώρα Ασπρέα (22/7/2022)
Όπως ανέφερε η δημοσιογράφος: Ο δημοτικός συμβούλος της Εκκίνησης Μάριος Μαγιολαδίτης σημείωσε πως η συζήτηση είναι σημαντικό να γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να αναδειχθούν δύο σοβαρά ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τις αδυναμίες εξαιτίας της υποστελέχωσης της ΔΕΥΑΚ αλλά και με την κεντρική πολιτική κατεύθυνση αναφορικά με την ύδρευση εκφράζοντας φόβους ότι η κυβερνητική πολιτική κατεύθυνση οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση και του συγκεκριμένου τομέα.
Δήλωση Μάριου Μαγιολαδίτη στο START: Οποιοδήποτε σχέδιο είτε ΣΔΙΤ είτε πλήρουςς ιδιωτικοποίησης θα μας βρει απέναντι ως Εκκίνηση. Από αυτή την άποψη θέλουμε να δούμε πώς ο Δήμος θα προετοιμαστεί το επόμενο διάστημα για να διεκδικήσει από την κεντρική εξουσία να λυθούν τα κακώς κείμενα, ειδικά σε μία περίοδο που όπως ξέρετε υπάρχουν συνεχείς καταγγελίες πολιτών για διακοπές νερού. Με μια εξόρμηση που κάνουμε το βορρά είδαμε ότι πλέον κάποιοι έχουν περάσει ακόμα και στη λύση των δεξαμενών. Υπάρχει έλλειψη συνεργείων σε όλη το νησί. Είναι θέματα τα οποία ελπίζαμε να συζητηθούν χθες. Θεωρούμε ότι κακώς αναβλήθηκε η χθεσινή συνεδρίαση.
Στην εκπομπή ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ
Το θέμα της ύδρευσης αποτέλεσμα κεντρικό θέμα συζήτησης και το δημοσιογράφο Σπύρο Ζηνιάτη στην εκπομπή ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ (22/7/2022)
Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις 26/7/2022
Απομαγνηφώνηση της τοποθέτησης
Είναι πολύ σημαντικό ότι γίνεται αυτή η συζήτηση για το θέμα του νερού. Θα έπρεπε να είχε γίνει και νωρίτερα γιατί είναι ένα θέμα το οποίο μας καίει όλους τους δημότες και όλο το νησί και κακώς δεν είχε έρθει και και νωρίτερα. Από τη συζήτηση νομίζω οτι αναδείχτηκαν πολλές παθογένειες και προβλήματα στην εταιρεία ύδρευσης όπως για παράδειγμα το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής και το ζήτημα της έλλειψης συνεργείων. Μία σειρά από προβλήματα τα οποία δείχνουν ότι υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία να ανταπεξέλθει στα αιτήματα του δήμου και η εταιρεία ύδρευσης. Για το κομμάτι κυρίως των τιμολόγιων: να είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα η τιμολογιακή πολιτική από υπάρχει και φυσικά αδυναμία είσπραξης όπως ξεκάθαρα μας είπανε και οι τεχνικοί. Υπάρχει αδυναμία ελέγχου των υδρομέτρων. Θα συμφωνήσουμε ότι πρέπει να αλλάξει η τιμολογιακή πολιτική έτσι ώστε να υπάρχει σωστή ισομέρια φυσικά με τις αντίστοιχες προβλέψεις όπως ακριβώς είπε και η Δήμαρχος αλλά ταυτόχρονα χωρίς να περάσει κι αυτό που ανέφερε και ο κ. Μπούκας: να πληρώνει ο Δήμος τις παθογένειες του δημοσίου. Ακριβώς το ανάποδο θα πρέπει να συμβαίνει. Η δημοτική επιχείρηση συνεχώς επιβαρύνεται από τις κυβερνητικές πολιτικές, όπως είδαμε και με το ζήτημα της ενεργειακής κρίσης αυτή την περίοδο αλλά με μία σειρά προβλήματα όπως των κοστών τα οποία μετακυλούνται σιγά-σιγά στο δήμο.
Όμως το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής από μόνο του δεν είναι το βασικό ζήτημα γιατί όπως αναδείχθηκε από τη συζήτηση υπάρχει και το ζήτημα της υποστελέχωσης του προσωπικού και το οποίο αναδείχτηκε πάρα πολύ και με την αδυναμία των συνεργείων να αντεπεξέλθουν. Κι εγώ αναρωτιέμαι όταν είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου η ΔΕΥΑΚ γιατί δεν μπορεί να προχωρήσει σε δικές της προσλήψεις, γιατί δεν μπορούν να γίνουν με κατάλληλες ενέργειες έτσι ώστε να απαιτηθεί από την κεντρική εξουσία είναι να γίνουν προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ; Γιατί δεν μπορεί να γίνουν νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να μπορέσει το προσωπικό και να ανανεωθεί και να ενισχυθεί; Γιατί σε αυτά τα πλαίσια όπως είχα πει και την προηγούμενη φορά με αφορμή τη συζήτηση την παράταση που δόθηκε το να συζητάμε αν θα υπάρξει ναι ή όχι διάσπαση και τελικά να μην μπορούμε να εξυπηρετήσουμε ούτε τις ανάγκες ούτε του βορρά ούτε του νότου αλλά ούτε, με ολόκληρο το προσωπικού, του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας όπως παραδέχθηκε και ο κ. Αργυρός στη συζήτηση που κάναμε. Το ζήτημα λοιπόν ναι ή όχι αυτή τη στιγμή από μόνο του δεν λύνει κάποιο θέμα αν δεν συνοδευτεί από κάποιες ενέργειες.
Η θέση η δική μας σε σχέση με τα φράγματα την οποία βάζουμε και οι τρεις δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν περάσει από αυτό την ΕΚΚΙΝΗΣΗ και είναι και η θέση της Αριστεράς σε αυτό το κομμάτι: Εμείς θεωρούμε ότι να περάσουμε σε συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, σε ΣΔΙΤ, θα είναι προβληματικό και τελικά θα καταλήψει αγοράζει το νερό η ΔΙΑΔΕΥΑΚ από το ΣΔΙΤ με υψηλό κόστος για να το πουλάει στους καταναλωτές. Αυτό το κόστος θα μετακινείται συνεχώς όσους δημότες και δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Θεωρούμε επειδή ακριβώς επειδή το νερό είναι δημόσιο αγαθό πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας της ΔΕΥΑΚ.
Τώρα πάμε στο κομμάτι του δικτύου: Χωρίς να υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες, με μελέτες που έχουν εκπονηθεί πρίν από 10-15 χρόνια, αν δεν υπάρξει νέα μελέτη επικαιροποιημένες για τον υδροφόρο ορίζοντα, για τη στάθμη και την ποιότητα του νερού και τη βροχόπτωση. Αν αυτά δεν συνοδευτούν από εξειδικευμένο προσωπικό, αν δεν συνοδευτεί από τον τρόπο διανομής αυτό το νερό, πάλι αυτό το έργο θα είναι ένα έργο το οποίο θα είναι αποκομμένο και δεν θα προσφέρει τα κατάλληλα οφέλη. Άρα λοιπόν πάλι και σε αυτό το ζήτημα, χωρίς να παίρνουμε τους υπόλοιπους παράγοντες υπόψη μας θα καταλήξει στο πουθενά.
Υπάρχει ένα ακόμα ζήτημα το οποίο κακώς δεν έχει μπει στη συζήτηση και είναι το ζήτημα της αποχέτευσης. Είχαμε αναφέρει και στα πλαίσια του Δημοτικού ελέγχου παλιότερα το εξής ζήτημα: για παράδειγμα τα πιο πολλά μαγαζιά δεν γνωρίζουν ότι θα πρέπει να έχουν λιποσυλλέκτες, κάτι που προβλέπεται από τη νομοθεσία και είναι υποχρεωμένα. Άρα λοιπόν ναι μεν το κομμάτι ύδρευσης είναι η βιτρίνα γιατί θα λύσει μεγάλα ζητήματα αλλά το δύσκολο κομμάτι της αποχέτευσης δεν είναι αμελητέο. Δεν μπορεί να αναλώνεται η ΔΕΥΑΚ στο κομμάτι που μόνο θα τρέχουν τα συνεργεία να διορθώνουν βλάβες. Το ερώτημα είναι θα προχωρήσει σε τέτοιου είδους κινήσεις ώστε να γίνει συνεννόηση με τα καταστήματα για να περάσουν λιποσυλλέκτες για να μην υπάρχει επιβάρυνση στο δίκτυο της ΔΕΥΑΚ. Άρα πάλι όλα συνδέονται.
Στο τελευταίο κομμάτι: για να τοποθετηθώ με σαφήνεια στα θέματα που έβαλε εισηγητικά η κ. Δήμαρχος: α) Στο ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής εμείς θα συμφωνήσουμε αρκεί να δούμε συγκεκριμένη πρόταση β) Στο ζήτημα της διάσπασης: Θεωρούμε ότι δεν έχει νόημμα η συζήτηση αυτή τη στιγμή στο βαθμό που δεν έχουν λυθεί άλλα ζητήματα. γ) Είναι πολύ καλή η πρόταση του κ. Καλούδη να έρθουν στο δημοτικό συμβούλιο οι ισολογισμοί ώστε να έχουμε καλύτερη εικόνα της κατάστασης.