Μετά από πρόσκληση του Τμήματος Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης πραγματοποιήσα ομιλία στην τελετή ορκωμοσίας αποφοίτων του τμήματος.
Ακουλουθούν οι σημειώσεις της ομιλίας αν και επειδή η ομιλία έγινε χωρίς κείμενο υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με αυτό που τελικά ειπώθηκε:
Να ξεκινήσω την ομιλία μου λέγοντας ότι νιώθω μεγάλη χαρά, τιμή και συγκίνηση να βρίσκομαι ανάμεσά σας, έστω και με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Το Τμήμα Μαθηματικών του Π.Κ. το νιώθω πάντα σπίτι μου. Αποφοίτησα από το Τμήμα Μαθηματικών το 2003 και απέκτησα Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης από το Τμήμα το 2004. Εκπόνησα τόσο τη Διπλωματική μου εργασία όσο και τη Μεταπτυχιακή εργασία υπό την επίβλεψη του καθηγητή Γ. Α. Αντωνιάδη, τον οποίο θεωρώ και δάσκαλο μου και όλα αυτά τα χρόνια έχω διατηρήσει επαφή τόσο με καθηγητές μου από τη Σχολή όσο και με συμφοιτητές μου με τους οποίους μοιραστήκαμε κοινές εμπειρίες και τολμώ μεγαλώσαμε μαζί. Γιατί αλλιώς ξεκινάς τη φοιτητική σου ζωή όταν είσαι 18 χρονών και άλλος άνθρωπος καταλήγεις όταν αποφοιτάς στα 22 ή στα 23 ή ίσως και ακόμα μεγαλύτερος.
Το τελευταίο εξάμηνο των σπουδών μου στο Μεταπτυχιακό βρέθηκα με το πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών Erasmus στη Γερμανία όπου και τελικά παρέμεινα για 7 χρόνια αφού εργάστηκα ως Επιστημονικός Συνεργάτης του Ινστιτούτο Πειραματικών Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Έσσεν υπό την επίβλεψη του καθηγητή Gerhard Frey και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο του Όλντενμπουργκ.
Αυτό το αναφέρω για να τονίσω ότι το Μαθηματικό δίνω προοπτικές σε μια σειρά τομείς. Ο μαθηματικός δεν δουλεύει μόνο στην τυπική εκπαίδευση και η εκπαίδευση δεν είναι μόνο καθηγητής Γυμνασίου-Λυκείου. Οι γνώσεις μας στα μαθηματικά μας ανοίγουν πόρτες σε ποικίλους τομείς όπως τα χρηματοοικονομικα, η πληροφορική και άλλα. Να σας πω μόνο ότι κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στη Γερμανία είχα την ευκαιρία να βρεθώ σε ομάδες εργασίας με πληροφικούς, με μηχανικούς κ.α. και πάντα οι μαθηματικοί έχαιραν μεγάλης εκτίμησης και εμπιστοσύνης γιατί τα μαθηματικά προσφέρουν μια γενική οπτική σε όλες τις θετικές επιστήμες.
Ακόμα και στο κομμάτι της εκπαίδευσης οι προοπτικές των μαθηματικών είναι μεγάλες, δεν υπάρχει μόνο η τυπική εκπαίδευση, στις Σχολές του ΟΑΕΔ ή στα ΙΕΚ ζητούν μαθηματικούς να διδάξουν στατιστική, υπάρχουν πλέον τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και φυσικά τα μαθηματικά θεωρούνται από τα βασικά διδακτικά αντικείμενα. Όποια πέτρα της Επιστήμης και να σηκώσεις από κάτω θα βρεις τα Μαθηματικά.
Το Μαθηματικό ήταν πάντα ένα τμήμα όπου οι καθηγητές ήταν κοντά στο φοιτητή. Ο θεσμός των βοηθητικών εργαστηρίων, ο θεσμός των βοηθών φοιτητών, πράγματα που δεν τα έχω δει σε άλλα πανεπιστήμια ή που τα υιοθέτησαν αργότερα. Έχω συνεργαστεί, εργαστεί με πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ακόμα και τώρα θεωρώ ότι οι απόφοιτοι του τμήματος συγκριτικό πλεονέκτημα. Αυτό το πλενονέκτημα θα το βρείτε μπροστά σας.
Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στη ζωή σας, στο επαγγελματικό σας μέλλον και όχι μόνο.